Szeretettel köszöntelek a Magyar Szocialista Párt közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Magyar Szocialista Párt vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Magyar Szocialista Párt közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Magyar Szocialista Párt vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Magyar Szocialista Párt közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Magyar Szocialista Párt vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Magyar Szocialista Párt közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Magyar Szocialista Párt vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A négy évvel ezelőtti, csúcsra járatott kampányhoz képest igen enerváltnak tűnik a szocialisták eddigi, a választásokat megelőző tevékenysége. A politkai üzenetek túlnyomó többsége kimerült a Fidesz bírálatában, az eddigi eredmények ismertetése a válságkezelés bemutatásában, a médiaszereplések pedig Mesterházy Attilában, Lendvai Ildikóban és Nyakó Istvánban. A pártvezetés szerint viszont nem véletlen a lassú kezdés, van politikai tartalom és program is.
Azt szocialista körökben is készséggel elismerik, hogy a 2006-os lendületnek nyoma
sincs a kampányban, de arról már megoszlanak a vélemények, hogy ez a
jelen helyzetben a maximum-e, amit ki lehet hozni. A kincstári
optimisták szerint ennél többnek nem is lenne értelme, a cöcögők
sokasága viszont azt mondja, hogy politikai tartalom nélkül nem lehet
kampányolni.
"Az utóbbi hetekben leginkább a Fideszhez képest határoztuk meg magunkat. A svéd modell teremtette
meg annak a látszatát, hogy kampányolunk" - fogalmazott lapunknak egy
szocialista politikus. (Mármint az erről a nyugdíjmodellről elejtett
fideszes megjegyzések - tesszük hozzá mi, értelmezésként. A
szerk.) Forrásunk szerint 2002-ben erős üzenet volt a jóléti
rendszerváltás, négy éve az Új Magyarország és a fejlesztések, ma
viszont sem érzelmi, sem politikai tartalommal nem tudnak előállni a
szocialisták.
Sokan hibának tartják, hogy az MSZP nem épített baloldali politikát az Alkotmánybíróság által eltörölt ingatlanadó ügyére, mondván: ezt nem lehet eltitkolni, a vagyont kell adóztatni, nem a jövedelmeket, ám ehelyett az ötlettől kezdettől fogva ódzkodó szocialista párt úgy tett, mintha a Fidesz ötlete lett volna az egész.
Vannak, akik az elszámolást hiányolják. Az erről szóló (mármint, hogy
az elmúlt egy, négy, vagy nyolc évvel kell-e büszkélkedni), tavaly őszi
vita a szokásos maszatolós módszerrel ért véget: nem foglaltak benne
állást. Némi túlzással állítható, hogy tűvé kellett tenni a pártot
azért az anyagért, amely tavaly novemberre összegezte az elmúlt nyolc
év eredményeit, az infláció visszaszorításától a nettó átlagkeresetek
növekedésén át az adócsökkentésig. Végül előkerült: a helyi
szervezeteknek készül belőle szóróanyag, központi kampányt nem
terveznek vele.
"Miattuk megyünk ki a hidegbe"
A párt alsó szintjein sem fényes a hangulat. A Hírszerzőnek több
kampányaktivista is azt mesélte, hogy fiatal egyetemistaként is
lámpavassal fenyegetik meg őket időnként, és ellenségesek velük,
különösen azokban a körzetekben, ahol soha nem is volt erős az MSZP.
"Nem mondanám, hogy harcolunk. A legtöbben tisztességgel megcsináljuk,
de nem állítanám, hogy teljes erőbedobással, meg szívvel-lélekkel. De
nem hagyom cserben az aktivistáimat, meg azokat, akik még számítanak
ránk" - mondta egy egyéni körzetet is vállaló politikus lapunknak.
Ennek jellemzésére elmesélte, hogy amikor a telefonos kampányban
aláírásgyűjtésre kérték fel a választókat, egy idős néni betelefonált a
helyi pártirodára, és megüzente neki, hogy most azonnal megy, ha már
szükség van rá. "Az ilyenek miatt megyünk ki a mínusz tíz fokba
szórólapozni, nem azért, mert az MSZP adja a hitet meg a lelkesedést" -
fogalmazott.
A miniszterelnök-jelöltön kívül nem sokan szerepelnek (Fotó: Magócsi Márton) |
Szokás szerint nem tülekednek a
kampányolásért a politikusok. A sajtóban Mesterházy Attila
miniszterelnök-jelöltön, Lendvai Ildikó pártelnökön és Nyakó István
szóvivőn kívül alig látszik szocialista pártvezető. Rajtuk kívül
érdekes módon csak a lakossági fórumokat tartó Szili Katalin exházelnök
és blogjában tett erőteljes kijelentéseivel Gyurcsány Ferenc
exminiszterelnök látszik. Az elmúlt egy hétben pedig hála a Hagyó
Miklósra tett két terhelő vallomásnak, fővárosi politikusok egész sora magyarázhatta a bizonyítványt.
Van remény?
Februárban azért kicsit többek aktivizálják magukat. Az elkövetkező
hetekben több fórumot, átadást és médiaszereplést vállalt Lamperth
Mónika és Szekeres Imre elnökhelyettes, Kiss Péter alelnök. Rendkívül
aktív az egyébként országos párttisztséget nem viselő Korózs Lajos és
Gőgös Zoltán államtitkár, valamint Varga Zoltán és Molnár Csaba
miniszter. Forrásaink szerint nyilvánvalóan mindenki kínosan ügyel majd
arra, hogy annyi kampányeseményt elvállaljon, hogy utólag ne lehessen
majd bírálni.
Február végére kész az MSZP programja, amelyet "azért sem lenne értelme
korábban meghirdetni, mert a Fidesz csak március 15-én tartja
kampánynyitóját" - mondta lapunknak a párt legfelső vezetésének egyik
tagja. Szerinte mivel az ellenzéki párt addig nem sok konkrétummal áll
majd elő, a sajtóban csak a szocialisták programja, illetve "annak
atomjaira szedése" lenne a téma.
A program nyolc-tíz fontos területet érint: foglalkoztatás, oktatás és
innováció, szociális rendszer, benne a nyugdíjasok és a fiatalok ügye,
egészségügy, közbiztonság, terület és vidékfejlesztés, agrárium,
valamint gazdaságpolitika, különös tekintettel a kis- és
középvállalkozásokra.
Például Kiss Péter készített a szociális, foglalkoztatási és nyugdíjas
témában anyagokat, Szekeres Imre gazdaságpolitikai javaslata a napokban
készült el, Szabó Imre környezetvédelmi miniszter és Szili Katalin a
fenntartható fejlődésről és a környezetvédelemről, Gráf József
agráminiszter és államtitkára, Gőgös Zoltán az agrártagozattal
készítette el a magyar termékek védelméről, a mezőgazdaságban a
munkahelyteremtésről szóló anyagokat. A közbiztonság terén valószínűleg
a kormány intézkedési tervét turbózzák fel, a területfejlesztésben
pedig az autópálya-építések helyett az összekötő és alsóbbrendű utak
fejlesztését helyezik előtérbe.
A korábban kiszivárogtatott, a sajtóban nagy nyilvánosságot kapott
javaslatokról, mint a 1,5 millió forint feletti fizetések 50 százalék
feletti megadóztatásáról, a bankárok prémiumára kivetett különadóról, a
35 év felettiek idegennyelv-oktatásáról még nincs döntés. A
földvásárlási moratórium meghosszabbítását már kezdeményezték, és
meghirdették a nyugdíjasoknak szóló programelemeket is.
Bajnai a múlt, Mesterházy a jövő
A kampányban kettős szereposztás lesz: Bajnai Gordon miniszterelnök a
múltról, az eredményekről, a válságkezelésről, Mesterházy Attila pedig
a jövőről, a célokról, a válság utáni Magyarországról beszél majd.
Forrásaink szerint nem maradnak adósak a politikai üzenetekkel; ebből
mindjárt három is lesz. Az első, hogy új baloldali politikát csinálnak,
amelyet a válságkezelés alapoz meg. "A Gyurcsány Ferenc nevével
fémjelzett időszakkal nem a modernizáció volt a probléma, hanem az,
hogy szükség volt megszorításokra, így a modernizációból csak a
bizonytalanságot érzékelték az emberek, meg persze a megszorításokat" -
magyarázta egyik informátorunk.
Mint mondta, a mostani üzenet lényege az, hogy a miniszterelnök-jelölt által decemberben meghirdetett nemzeti
minimum mindenre kiterjed, az oktatástól az egészségügyig, és hogy a
modernizáció nem egy egyszeri esemény, hanem egy szinte állandó
folyamat. Mindehhez nem megszorításokra, hanem szociális
igazságosságra, esélyteremtésre és szolidaritásra van szükség.
A másik politikai üzenet a demokrácia megvédése, amely a Fidesz elmúlt
hetekbeni opponálásában elég nagy szerepet is kapott. A harmadik üzenet
befelé szól: "többen vagyunk, mint gondolnánk". Erről a pártvezetés
egyik tagja azt mondta lapunknak, hogy az utóbbi hetekben rendszeresen
előfordult, hogy alábecsülték a terem bérlésekor a fórumok iránti
érdeklődést, jól fogynak a szórólapok és szépen gyűlnek az aláírások
is. Persze kérdés, hogy ez a fajta kíváncsiság elegendő-e a
mozgósításhoz. Informátorunk összegzésképpen megjegyezte: már tart a
plakátkampány, szórólapoznak és gyűjtenek aláírásokat is, tehát a
kampány ha nem is dübörög, azért minimum megyeget.
A kampány stratégiai döntéseit és a taktikai fő irányokat egyébként a
keddenként ülésező országos választási bizottság hozza meg. A napi
operatív ügyekről minden reggel tanácskozik egy szűkebb kör: Mesterházy
Attila, Lendvai Ildikó, Kiss Péter, Szekeres Imre, Puch László
pártigazgató, Szigetvári Viktor kampányigazgató, valamint Gyurkovics
Tamás, a sajtó és kommunikációs stáb vezetője. A 2006-os kampányban is
ilyen rendszer működött, vagyis ez a kettős irányítás nem újdonság.
Nagy Szilvia
hirszerzo.hu
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Mikor robban az MSZP?
A főváros bevételére készül az MSZP
Szigetvári Viktor irányítja az MSZP választási kampányát
Vajon a választók igénylik a sokszor túlzó, hazug ígéreteket vagy a politikusok szocializálták így a magyar közönséget?