Magyar szocialista párt: Lejárt a közlekedési rendszerek teljes akadálymentesítésére szabott határidő

Szeretettel köszöntelek a Magyar Szocialista Párt közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 242 fő
  • Képek - 260 db
  • Videók - 214 db
  • Blogbejegyzések - 364 db
  • Fórumtémák - 89 db
  • Linkek - 84 db

Üdvözlettel,

Magyar Szocialista Párt vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Magyar Szocialista Párt közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 242 fő
  • Képek - 260 db
  • Videók - 214 db
  • Blogbejegyzések - 364 db
  • Fórumtémák - 89 db
  • Linkek - 84 db

Üdvözlettel,

Magyar Szocialista Párt vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Magyar Szocialista Párt közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 242 fő
  • Képek - 260 db
  • Videók - 214 db
  • Blogbejegyzések - 364 db
  • Fórumtémák - 89 db
  • Linkek - 84 db

Üdvözlettel,

Magyar Szocialista Párt vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Magyar Szocialista Párt közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 242 fő
  • Képek - 260 db
  • Videók - 214 db
  • Blogbejegyzések - 364 db
  • Fórumtémák - 89 db
  • Linkek - 84 db

Üdvözlettel,

Magyar Szocialista Párt vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

 

Az elmúlt tizenkét év alatt a közlekedési rendszerek teljes akadálymentesítése annak ellenére sem történt meg, hogy már 1998-ban ismert volt a törvényben megszabott határidõ: 2009 vége.

 

 

A közlekedési tárca az autóbuszos személyszállítás esetében az idõpont kitolását kezdeményezte, a vasút esetében pedig már korábban megszabták: 2013. január 1-re kell elvégezni az akadálymentesítést.

 

Szabó Máté ombudsman szerint az állapotok nem biztatóak. A MÁV-Start Zrt. kerekesszék szállítására is alkalmas járműveinek aránya valamint az épületek akadálymentesítési mutatói rendkívül alacsonyak. Nagyok a területi különbségek: a Debreceni Közlekedési Vállalat száz jármûve közül 82 alacsony padlós. A lista alján a jelentõs fejlesztések elõtt álló Pécsi Közlekedési Zrt. áll, 3%-os aránnyal.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A vizsgálat tapasztalatai alapján az Uniós társfinanszírozás és a közlekedési szolgáltatók saját forrásai önmagukban nem elegendõk, a költségvetésbõl pedig - a társaságok szerint - csak a szükséges összeg töredékét különítették el erre a célra. Ám a megvalósuló beruházások esetében sem minden esetben történik meg a komplex, valamennyi fogyatékos ember szükségleteit kielégítõ akadálymentesítés.

Ennek egyik oka lehet, hogy – mint a Magyar Építész Kamara elnöke is utalt rá – az egyenlõ esélyû hozzáférés elve még nem épült be intézményesen a felsõfokú képzésbe.

Az egyenlõ esélyû hozzáférés megvalósulásáig mindenképpen lehetõvé kell tenni, hogy a fogyatékossággal élõk minél önállóbban, más utasokhoz hasonló feltételekkel tudják használni a közösségi közlekedési rendszereket.

A teljes vonalhálózatra kiterjedõ akadálymentes hozzáférés megteremtéséig áthidaló megoldásként üzemeltetett megoldások, különjáratok esetében törekedni kell arra, hogy azonos alapon határozzák meg a díjszabást, illetõleg a hozzáférési idõt.

Elfogadhatatlan például a BKV Zrt. gyakorlata, amely a mozgáskorlátozottaknak fenntartott midibusz szolgáltatása esetében elõírja, hogy az utas két menetjegyet érvényesítsen, holott egy kormányrendelet értemében a súlyosan fogyatékos személyek kísérõjükkel együtt a helyi közlekedést 100%-os, a helyközit pedig 90%-os kedvezménnyel vehetik igénybe.

kép=

Az encsi példa

A midibusz szolgáltatás hozzáférési ideje is korlátozott az egyéb járatok menetrendjéhez képest.

Ma sérül a fogyatékkal élõ emberek helyváltoztatás szabadságához való joga, valamint az önrendelkezési joga is. Az akadálymentesítési határidõk kitolása nem felel meg a jogbiztonság elvének. Egyes rendelkezések kifejezetten diszkriminatívak.

A pályázati kiírásokban a meglévõ infrastruktúra akadálymentesítésének is elõtérbe kellene kerülnie. A beruházások hatékony megvalósulását szolgálná, ha az engedélyezés során a jelenleginél jobban összpontosítanának az akadálymentesség szempontrendszerének gyakorlati megvalósulására.

Mindennek alapján a fogyatékos személyek esélyegyenlõségi jogairól szóló ENSZ egyezmény szellemében kezdeményeztem, hogy a hozzáférési akadályok, korlátok azonosítására, felszámolására készüljön pontos terv, amely a gazdasági realitásokra épül, olyan korrekt határidõket szab, amelyeket nem lehet tovább kitolni valamint megnevezi a végrehajtásért felelõsöket.

Felkértem a BKV Zrt.-t, hogy a midibusz szolgáltatását azonos díjazással és hozzáférési idõvel biztosítsa.

Forrás: PR Herald (Országgyûlési Biztos Hivatala) / Szabó Miklós

Címkék: akadálymentesítés határidő közlekedési rendszerek

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu