Szeretettel köszöntelek a Magyar Szocialista Párt közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Magyar Szocialista Párt vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Magyar Szocialista Párt közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Magyar Szocialista Párt vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Magyar Szocialista Párt közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Magyar Szocialista Párt vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Magyar Szocialista Párt közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Magyar Szocialista Párt vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
15 éve | Jodli Ferenc | 0 hozzászólás
A mai fejlesztési döntések fényében a vasút évtizede következik. Sok száz milliárdos fejlesztési tervek készültek el, és ez biztos munkahelyeket és egyre inkább európai béreket jelent - mondta Kiss Péter kancelláriaminiszter a MÁV Északi Járműjavítóban tett látogatásakor2006-ban Budapesten.
Hozzátette: a vasúti fejlesztések további munkahelyeket teremtenek az ország számos részében, ahová új, európai szintű szolgáltatásokkal jut el a vasút.
A miniszter a gyárlátogatás alkalmával munkásgyűlésen vett részt, amelyen elmondta, hogy a vasutas-társadalom az egyik pillére lesz a 2007-ben kezdődött 12-15 ezer milliárdos fejlesztési tervnek. Az elővárosi vasutakra a terv szerint több mint 250 milliárd forint jut, és a vasúti fejlesztések ezen felül meghaladják a 400 milliárd forintot.
Kiss Péter hangsúlyozta: egy olyan fejlesztési terven dolgoznak, amely az emberekről szól, a megélhetésről és a munkáról. Munkahely akkor van, ha van szaktudás, jó hagyomány és adottság, valamint, ha megvan hozzá az ambíció. Ez az Északi Járműjavítóban együtt jelen van - tette hozzá.
A hagyományokon túl, jelen van az a perspektíva is, amely megalapozhatja a kormány és a vasút felelőseinek azt a döntését, amely évtizedekre stabilizálhatja az itteni munkahelyeket - mutatott rá a miniszter.
Simon Gábor szocialista országgyűlési képviselő
A MÁV 30 darab Stadler FLIRT típusú motorvonatot vásárol 2008 végéig három elővárosi vonalra, 36,15 milliárd forint értékben.
Márkus Imre, az Északi Járműjavító Kft. ügyvezető igazgatója a munkásgyűlésen elmondta, hogy a járműjavító vezetése eredményesen pályázott alvállalkozóként a Stadler motorvonatokra, amely 130 új munkahelyet és több milliárd forintnyi munkát jelent. Ezzel 15-20 évre stabilizálódhat az itt dolgozó 810 alkalmazott munkahelye. Hozzátette: ha a FLIRT vonatok összeszerelése mellett a beszállítási hátteret is sikerül Magyarországra hozni, az további 1.000-1.500 munkahelyet jelenthet. A svájci cég minősítése szerint alkalmas a cég erre a munkára - mutatott rá.
Elmondta: Biztatóak a jelek arra, hogy az Északi Járműjavító részt vesz a Stadler-projekt érdekében végrehajtandó 1-1,2 milliárd forintos fejlesztésben, mely új üzleteket is megalapozna, például a kettes és négyes metró járműveinek összeszerelését, üzembe helyezését illetően.
A MÁV Zrt. tulajdonában lévő Északi Járműjavító Kft. két telephelyen, Budapesten és Békéscsabán működik. A társaság bevétele 2002-ben 4,2 milliárd, 2005-ben 6,2 milliárd forint volt, míg 2006-ra 7,1 milliárd forintos bevételt terveznek. A vállalat adózás előtti nyeresége a 2002. évi 16 millió forintról 2005-re 42 millió forintra nőtt. A járműjavító 2002 és 2005 között 659 millió forint értékben hajtott végre beruházásokat.
A gyárlátogatáson részt vett Arató Gergely, az Oktatási Minisztérium államtitkára, Simon Gábor szocialista országgyűlési képviselő és Jendrolovics Pál, a MÁV Zrt. stratégiai vezérigazgató-helyettese.
Új hír:
Decemberben bezárja Északi Járműjavító telephelyét a MÁV-Gépészet, az ott dolgozó hétszáz alkalmazottuknak más telephelyeken ajánlottak állást. Az utcára kerülhet az egyelőre még kiváró 338 alkalmazott, amennyiben év végéig sem fogadja el a munkát másik telephelyen.
Bezárja az Északi Járműjavító telephelyét a MÁV-Gépészet Zrt. A társaság által telephely-racionalizálásnak nevezett átalakítással 338 munkavállaló munkahelye szűnhet meg csoportos létszámleépítéssel, amennyiben nem vállalják a munkát a társaság többi telephelyén.
A leépítésről kedden egyeztetett a munkaadó a munkavállalói szervezetekkel, a VDSZSZ Szolidaritás kifogást nyújtott be az intézkedés ellen. A szakszervezet szerint nem tettek eleget annak az ígéretüknek, hogy minden érintett tovább dolgozhat más telephelyeken. A VDSZSZ közleménye szerint az üzemegység nyereséges volt.
Dian József, a MÁV-Gépészet Zrt. műszaki vezérigazgató-helyettese azt mondta, hogy a telephely megszüntetésére, illetve az egyes tevékenységek kihelyezésére azért van szükség, mert az Északi Járműjavító, valamint a társaság szolnoki járműjavító telepe csupán kapacitása 25-30 százalékán működik, nincsenek megrendelések a jövő évre, miközben az üzemeltetési költség évente 1,1 milliárd forint.
Kiemelte: a telephely valamennyi - több mint hétszáz - munkavállalójának felajánlották, hogy máshol biztosítanak számukra munkát, azonban 338-an eddig nem vállalták, hogy más telephelyre járjanak dolgozni. Az egyes tevékenységeket október elejéig kihelyezik, a teljes üzemet pedig decemberben zárják be, mondta Dian. Hozzátette, hogy addig még az említett 338 dolgozó is meggondolhatja magát. Szerinte a szolnoki üzemben még lenne hely, azonban oda a munkásszálló és a munkás-buszjáratok biztosítása ellenére sem jelentkeztek elegen, ezzel szemben a budapesti telephelyeken négyszeres a túljelentkezés.
Kóthy Zoltán, a MÁV-Gépészet Zrt. társasági kabinetvezetője azt mondta, hogy semmilyen korábban tett ígéretüket nem szegték meg. Minden intézkedés megfelel a vonatkozó jogszabályoknak, és összhangban van azzal a programmal, amelyet a telephely-racionalizálásokról 2008-ban meghirdettek.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Október 30-i ünnepi ülés - Nincs szívósabb és életképesebb párt az MSZP-nél
December 12-én lesz az MSZP kongresszusa
A nyugdíjasok felelősségteljesen reagálnak az őket érintő megvonásokra
Soron kívüli ülést tartott február 14-én az MSZP választmánya