[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

Borimama.Én is igy vélekedem. Elvesztettük az orosz piacokat.Ez főleg a megőgazdaságot sulytja.

Válasz

Sebestyén Miklósné üzente 14 éve

Nem kell szidni az oroszokat. Akkor volt jó világ amikor az ÁTKOSBAN minden szart megvettek, amit mi elfuseráltunk. Én még emlékszem rá amikor a hajógyárbab legyártott hajókat az arabok nem vették át az oroszok pedig, jó, hogy lényegesebben kevesebbért, de átvették. Akkor a kis pénz is pénz volt. Ez csak egy példa csak azért írom, hogy nem kell ócsárolni senkit volt azért jó oldala is a dolognak. Sokan nem tudnak sok dolgot és azért mondják a magukét. Sok minden másként van, mint ahogy szajkózzák sokak. Borimama

Válasz

B Klári üzente 14 éve

Jó, jó, de a környezetvédelemben azért igaza van Larisszának. Mért pont most fontosabb a gazdasági szempont a környezetinél, hogy megmaradjon a tiszta, elektromos közlekedés?

Válasz

Sebestyén Miklósné üzente 14 éve

Való igaz amit ír kedves László. Ami ráfizetéses azt nem kell üzemeltetni nem megy olyan jól. Ezenkívül is bekellene sokmindent zárni, csak nem értem miért nem csinálják. Sok sok hivatal tudna fele annyi lógóssal működni, utána kellene nézni. Nem kell hallgatni a nyafogó kényelmet sajnálókra, hisz a mi időnkben fele ennyi engedmény sem vlt még is ledolgoztuk a 42 évet, én legalább is ennyit. Hol jobb volt hol kevésbé de kibírtuk. Bizony az ember hamar megszokja a jót a kényelmesebb életet. Nem azt mondom, hogy minden baromi jó meg szép, de bizony biztos vannak helyzetek, amiket egy kicsi szorítással még el lehet viselni. Nem lehet mindent a régi kerékvágásban hagyni, mert akkor sohasem fogunk kimászni a trutyiból. Még így is kétséges. Ami a sztrájkot illeti inkább nem mondeom el a véleményemet, csak az lenne a jó, ha az én kezembe adnák a dolgot majd adnék én nekik sztrájkot, sok munkahely felszabadulna. Mert lássuk be nem mindíg jogos a munkabeszüntetés csak a Gaskó félék élnek ilyenkor ezerrel. Borimama

Válasz

Sebestyén Miklósné üzente 14 éve

Kedves Larissza. nem mindegy, hogy kinek fizetünk agázért? Ha nekünk nincs akkor meg kell venni. Ha pityipalkótól akkor tőle, nem ez a lényeg, hanem az, hogy pontosan jöjjön a nafta amit megveszünk. Borimama

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

T. Mercury Larissa.Ha objektv akarok lenni, meg igazat is adnek neked, na de..!Gondolkodjunk el egy picit a teman. Ezen az alapon majd mindenkienek lehetne igenye, valami kovetelni valoja. Peldaul a buszsofornek aki 85 ezer ft ert dolgozik lerobbant sokszor 10 evesnel is idosebb, muszkilag sem megfelelo buszokon napi 10-12 orat, amig egy kicsit nyugatabbra egy buszsofor napi 6 oraban dolgozik 3-3500 Euroert , tokeletes jarmuveken. Es meg sorolhatnam napestig azokat akik szinten nem kapjak meg azt az eletszinvonalat,eletminoseget , mint a nalunk szerencsesebb orszagok allampolgarai. De ez van pillanatnyilag. Lehet orokke sztrajkolni , kiabalni, vadaskodni stb. de akkor mi lesz a kovetkezmenye , ha minden agazat igyekszik rakenyszeriteni a kormanyt a viszakozasra ? Ugyanaz ami az elmult evtizedekben mindig. Megnyugszanak a kedelyek egy kis idore ugy ahogy , aztan termelodik az ujabb es ujabb elegedetlenseg , gyulik tovabbra is az adosag es a vad, hogy mi miert nem elunk olyan jol mint masok ? Ha mindenki csak a maga kenyelmetlensegevel torodik rovid tavon , akkor ne is remeljuk , hogy valaha is minosegi valtozas all be az eletunkben. Egyebkent sehol nem marad senki tomegkozlekedes nelkul azokon a helyeken sem, csak ezentul buszokon tortenik.Lehet peldat venni a nyugdijasokrol akik , ledolgozatak 40-45 evet sokkal nagyobb hanyadat fizettek a jovedelmuknek a kozos kasszaba mint manapsag, es lassatok csodat . A nyugdijasok hoborognek a legkevesebbet a megszoritasokert, pedig ha jol meggondoljatok , mint mindig a leginkabb rajtuk csattant az ostor ismet . Lehet, hogy nekem is igazam lehet ? Udvozlettel. B.L.

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

A szárnyvonalak összeköttetéseit, buszokkal fogják megoldani.
A magyar orosz kapcsolatok leépitésének, most érezzük a káros következményeit. Termékeinket, terményeinkez, nem tudjuk eladni.

A megszüntetésre kerülő, vonalakon, az utasforgalom, teljesen jelentéktelen.
A budappesti kzlekedés, nem azért dugulbe sokszor, mert vonattal közlekednek az emberek.

Válasz

Mercury Larissa üzente 14 éve

Hát nem látja senki? Ha most a szárnyvonalakat bezárják, pár év múlva a nemzetközi vonalakon kívüli fővonalak se lesznek nyereségesek, azt is be akarják majd zárni. Maradni fog Bp-ről három- öt sugárirányú vonal és kész! Ezt akarjuk? Nesze neked környezetvédelem, EU ajánlások, fosszilis energiatakarékosság. Növeljük csak meg az orosz gáztól való függőségünket, hisz úgyis építjük a gázvezetékeket, mint Nobukkó és társai. Gazdagítsuk csak hitelből az oroszokat!

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

Ma már, minden cég, még a kicsik is, szállitják a munkásokat
Meg kell érteni.Nincs lehetőség, minden gazdaságtalan, vállalkozás fenntartására.
A családon belül is, a beruházások, vásárlások döntésében, disztingválni kell.
Ez a helyzet az államkasszával is.
Ha erre, az a válasz, sporoljun az állam a havi milliós fizetésekkel, a 100 milliós végkielégitésekkel, az igaz.

Válasz

Mercury Larissa üzente 14 éve

Csakhogy a vasút a vidéki lakosság bevonása volt a munkába. Így sokan nem tudnak majd munkába menni. Még jobban leszakadnak. Segíteni a munkakörülmények javításával érdemes, nem támogatással. Ez a lépés viszont pont ellentétes hatású.

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

A Kádár korszak,-szerintem-- legnagyobb gazdaságpolitikai hibája az volt,hogy szinte az egész rensdnszer idejében a mennyiségi és, nem a minőségi, ÉS NEM A gAZDASÁGOS TERMELÉST ÖSZTÖNÖZTE..AZT DIJAZTA, ÉS ISMERTE EL, AZÉRT LEHETETT KITÜNTETÉST KAPNI.hA 1 HA-ON TÖBB BUZÁT STB TERMELTÜNK. GAZDASÁGTALANUL aZ NEM SZÁMITOTT.
A kapitalizmus nyereségcentrikus törvényei, nem teszik lehetővé sajnos- a szociális szempontokat, és nem veszi figyelembe azt, hogy a vasutvonalak bezárása sok ember munkájának elvesztésével jár.
A jelentkező megtakaritásokat, a szegények segitésére kellene forditani.Erre, most az eladósodás miatt nincs lehetőség.
De szerintem el jön az idő,amikor a munkanélküliek, szegények támogatása, magasabb szinten valósul meg.
Kösznőm Zsuzsának D hogy hasonlóan látja a kérdést, mint én.

Válasz

B Klári üzente 14 éve

Akkor igen. Sőt jobb a busz, mert a vonat fenntartása drágább, minden állomáson személyzet kell.

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

Valóban a villanymozdonyos közlekedés lenne a jobbik megoldás, csakhogy ilyen mozdonyokat errefelé még csak elvétve sem látni. Itt dízeles mozdonyok járnak, akkor meg már a környezetvédelem szempontjából teljesen mindegy, hogy busz vagy vonat jár-e?

Válasz

B Klári üzente 14 éve

Hát igen, buszok vannak, de az nagyon környezetszennyező. Sokkal tisztább a villanymozdonyos vasúti közlekedés. Lehet, hogy néhány szárnyvonalon, ahol van párhuzamos buszjárat és inkább azt használják de elbírja mai busszámmal a közlekedést, ott meg lehet szüntetni a vonatközlekedést. De ahol sűríteni kellene a buszt, ott inkább maradjon a vasút, hogy ne szennyezzük jobban a környezetet.

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

Csatlakozom Imre véleményéhez. Magam is csodálkozom már évek óta, hogy látok egy több kocsiból álló vonatot, s benne jó ha 4-5 embert. Ezeket a vonatokat már rég ki kellett volna iktatni, annál is inkább, mert mint tapasztalom, a buszok szinte mindenhova járnak,s ezért senkinek sem kell majd gyalogolnia.
Lehet, hogy kevés a buszjárat, ezt azonban gyarapítani lehet, még mindig olcsóbb, mint az üres vonatok.

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

Szerintem, a szóbanforgó vasutvonalak, megszüntetése indikolt.És nem a pártunk teszi, hanem a kormány kényszerüségből, nyul ehhez a megtakaritási módhoz.
Sokat állok, a sorompó előtt, mert megy a vonat. Bárkinek feltünik, hogy csak a gyorsvonatok, és expresszek vannak tele, külömben, nincsen utas a vonatokon.
Azt a többmilliárd veszteséget, bizony a lakósság fizeti meg.

Válasz